Flyttstädning

Vid en flytt finns det mycket att tänka på. Låt oss underlätta processen och hjälpa till med städningen. Om du väljer oss för att utföra flyttstädning slipper du den tråkigaste biten av flytten, och kan njuta av ditt nya boende direkt.

Tomt och nystädat kök efter flyttstäd
Flyttstäd genomförd i Skåne

Så får du en smidig flytt utan stress

Med vår flyttstädning får du en skinande ren bostad och en smidig flytt utan stress. Vi ser till att varje vrå rengörs ordentligt – från tak till golv, inklusive ytor som ofta förbises. Oavsett om du flyttar ut eller in kan du känna dig trygg med att vi städar noggrant och enligt de krav som ställs vid en flyttstädning.

Generellt

  • ‍‍Dammning och torkning av väggar, tak och element
  • ‍‍Borttagning av fläckar(ej på tapeter eller väggar)
  • ‍‍Dammsugning och våttorkning av dörrar, karmar, fönsterbrädor, golvlister och eluttag
  • ‍‍Dammsugning och våttorkning av garderober(förutsatt att de är tömda)
  • ‍‍Putsning av speglar
  • ‍‍Dammsugning och våttorkning av golv

Badrum

  • ‍Dammsugning och våttorkning av golv, tak och element
  • ‍‍Rengöring av kakel och klinker
  • ‍‍Rengöring av dusch/badkar, toalett och under badkar (fronten nedmonteras och återställs av kund)
  • ‍‍Rengöring av handfat och kran
  • ‍‍Rengöring av golvbrunnRengöring av badrumsskåp, in- och utvändigt
  • ‍‍Rengöring av friliggande rör, ventilation och annan inredning
  • ‍‍Rengöring av vitvaror(om du vill att vi städar bakom dina vitvaror ber vi dig av arbetsmiljöskäl att dra ut dem så att vi kommer åt)
  • ‍‍Dammsugning och våttorkning av golv

Kök

  • ‍‍‍Dammsugning och våttorkning av golv, tak och element
  • ‍‍Rengöring av disk-/köksbänk, och spis
  • ‍‍Rengöring av väggar ovanför köks-/diskbänkRengöring av mikro, ugn och diskmaskin, in- och utvändigt
  • ‍‍Rengöring av skåp, luckor och lådor, in- och utvändigt
  • ‍‍Rengöring av kylskåp och frys in-och utvändigt (förutsatt att frysen är avfrostad).
  • ‍‍Om du vill att vi städar bakom dina vitvaror ber vi dig av arbetsmiljöskäl att dra ut dem så att vi kommer åt
  • ‍‍Avtorkning av spisfläkt, filter och ventiler (ej inuti, ej kolfilter)
  • ‍‍Dammsugning och våttorkning av golv

Inför flyttstäd

Tänk på detta innan vi kommer: När du anlitar oss vill vi att bostaden är tömd innan vi påbörjar städningen. Avfrosta frysen, rensa vattenlås och rengör persienner. Vi putsar inte skadade fönster och på grund av arbetsmiljöskäl vill vi att du drar ut kyl, frys, spis tvättmaskin och andra vitvaror så att vi kan städa och komma åt ordentligt bakom. Allt för att flyttstädningen ska utföras på bästa sätt.

Vanliga frågor & svar

Måste jag vara hemma vid engångsstädning?

Du behöver inte vara hemma under hela städning, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt. Om du inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.

Vad behöver jag tänka på inför min flyttstädning?

  • Bostaden ska vara tömd innan uppdraget påbörjas. Om ni flyttar samma morgon som städningen sker vill vi att nu tömmer ert kök och badrum först så börjar vi städningen där.
  • Frysen ska vara avfrostad innan uppdraget påbörjas
  • Rensa era vattenlås
  • Rengör era persienner
  • Vi kan tyvärr inte putsa skadade eller fastmålade fönster
  • Vi ber dig av arbetsmiljöskäl att dra ut kyl, frys, spis, tvättmaskin och andra vitvaror från väggen om du vill att vi rengör bakom dem.

Informera oss gärna om du har känsliga material, t.ex. natursten på golvet i din bostad

När kan ni påbörja era tjänster hos mig?

För storstädning och flyttstädning anpassar vi oss efter dina önskemål.

Är det samma personal som städar varje gång?

Som abonnemangskund hos Home Helper får du alltid samma personal. Vid semester eller sjukdom skickar vi en lika bra utbildad vikarie.

Vad har ni för avbokningsvillkor?

Vid avbokning 7 dagar före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad.

Avbokningar gjorda senare kommer att debiteras enligt följande:

  • 6-3 dagar innan städtillfället, 25% av priset
  • 48 timmar innan städtillfället, 50% av priset
  • 24 timmar innan städtillfället, 75% av priset
  • För avbokning samma dag debiteras fullt pris

Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vid avbokning med kort varsel på grund av sjukdom eller andra särskilda omständigheter kan servicetillfället eventuellt flyttas/nyttjas (i mån av tid av Home Helper) inom 5 arbetsdagar från ursprungligt datum. Om detta inte sker gäller ovanstående avbokningsregler.

Vad innebär nöjd kund-garanti?

Med Home Helper ska du bli nöjd. Vi strävar efter att hålla en hög kvalitet på våra tjänster. Våra kunders önskemål och synpunkter är viktiga för oss, det är så vi utvecklas till att öka vår kvaitet. Vi gör allt för att ge bästa service i alla lägen. Men om det är något som vi har missat i någon del av din städning ska du aldrig tveka på att kontakta oss så åtgärdar vi det som du inte är nöjd med, snabbt och enkelt.

Så här fungerar det:

Kontakta oss via hemsida eller ring kundsupport om du är missnöjd. Vi tar emot din förfrågan, hittar en lösning och åtgärdar så snabbt som möjligt.

Tänk på att du måste reklamera tjänsten inom 48 timmar från servicetillfället.

Om ni själva åtgärdar felet innan Home Helper kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet utgår ingen ersättning.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Tjänsten ger rätt till en 50% skattereduktion och det innebär att du bara betalar 50% av arbetskostnaden.

Du har ett personligt maxtak på 75 000 kronor att utnyttja per år. Om ni är flera vuxna som bor på samma adress kan ni lägga ihop era RUT-avdrag för att få ett högre gemensamt tak.

Vi gör avdraget direkt på fakturan, och du behöver inte göra något förutom att kontrollera att du är berättigad till att få skattereduktion.

När fakturan är betald vänder vi oss till Skatteverket som betalar ut motsvarande belopp till oss.

Om Skatteverket vägrar att utbetala ditt direktavdrag, exempelvis för att skattereduktionen har överskridits kommer du att bli ersättningsskyldig och får mot en påminnelsefaktura erlägga det obetalade beloppet från ursprungsfakturan.

Vad innebär serviceavgift?

Serviceavgift täcker olika kostnader som man inte kan ta RUT-avdrag på enligt lag. Detta innebär bland annat resekostnader, administration, parkering, posttjänster, med mera. Avgiften är fast och tillkommer till månadsfaktura oavsett frekvens eller antal städningar. Priset är beräknat på årskostnader och är fördelat på 12 månader.

Intresserad?

Du är bara ett steg från en enklare och renare vardag.
Låt oss hjälpa dig få mer roligt till annat!