Hemstädning

Med regelbunden hemstädning underlättar du din vardag och har mer tid för det du älskar. Du kan välja mellan städning varje eller varannan vecka vid en tid anpassad efter just dina önskemål.

Nystädat hem i Skåne
Nystädat hem i Skåne

Så blir ditt hem skinande rent

Med vår hemstädning får du ett skinande rent hem och mer tid över till det som verkligen betyder något. Vi tar hand om allt från dammtorkning och dammsugning till noggrann rengöring av kök och badrum. Du kan känna dig trygg med att vi arbetar effektivt, noggrant och med omsorg om ditt hem.

Generellt

  • ‍Dammtorkning möbler, fönsterbrädor (fria ytor)
  • ‍Dammtorkning av lampor, hyllor, tavelramar, kontakter, golvlister, dörrar där vi kommer åt
  • ‍Putsning av speglar
  • ‍Dammsugning av alla golv, mattor och stoppade möbler
  • ‍Våttorkning av golv

Badrum

  • ‍Rengöring av badkar, dusch, handfat, kran och toalett
  • ‍Torkning av fläckar på badrumsskåp och vitvaror
  • ‍Avfläckning av väggar vid behov
  • ‍Dammsugning och våttorkning av golv

Kök

  • ‍‍Rengöring av disk-/köksbänk, vask och spis (fria ytor)
  • ‍Avtorkning av kakel ovanför disk-/köksbänk och spis
  • ‍Torkning av fläckar från köksluckor, vitvaror och fläkt (utsidan)
  • ‍Avtorkning av skåpet med sopbehållare
  • ‍Dammsugning och våttorkning av golv

Inför hemstäd

Tänk på detta innan vi kommer: Det kan vara bra att tänka på att plocka undan föremål från golvet och se till att det finns städmedel och trasor tillgängligt för oss. Tvätta trasorna efter varje städtillfälle utan sköljmedel. Vi tar hand om resten.

Vanliga frågor & svar

Behöver jag vara hemma vid varje städtillfälle?

De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men du väljer själv om du vill vara hemma och öppna eller om vi ska kvittera ut en nyckel. Dessa finns sedan i gott förvar hos oss och används av vår personal under städpasset hos dig.

Måste jag vara hemma vid engångsstädning?

Du behöver inte vara hemma under hela städning, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt. Om du inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.

Vad behöver jag tänka på inför min hemstädning?

  • Plocka undan kläder, leksaker, disk med mera.
  • Se till att dammsugare och övriga redskap är i bra skick.
  • Se till att det finns tillräckligt med städmedel.
  • Informera oss om värdefulla saker som du inte vill at vi ska städa eller om du har känsliga material, t.ex. natursten på golvet i din bostad,

Glöm inte att tvätta trasorna efter varje städtillfälle - utan sköljmedel.

När kan ni påbörja era tjänster hos mig?

Vi strävar efter att komma igång med hemstädning så fort som möjligt, senast två veckor efter vårt kostnadsfria hembesök, eller enligt ditt önskemål.

Är det samma personal som städar varje gång?

Som abonnemangskund hos Home Helper får du alltid samma personal. Vid semester eller sjukdom skickar vi en lika bra utbildad vikarie.

Vad är fördelen med abonnemangstjänster?

Med abonnemang slipper du boka varje tillfälle och du får en regelbunden städning enligt ett överenskommet schema, varje eller varannan vecka (minst 3 timmar per tillfälle). Vi kommer överens om alla detaljer under vårt kostnadsfria besök.

Har ert abonnemang bindningstid?

Nej, vi tror på att nöjda kunder vill stanna med oss längre, och behöver inte bindas med onödigt långa kontrakt. Vi fokuserar på att vårt arbete ska vara av bästa kvalitet. Det är bara en månads uppsägningstid som gäller.

Hur blir jag kund hos Home Helper?

Om du är intresserad av våra tjänster, kontakta vår kundservice. Tillsammans går vi igenom era önskemål och berättar mer om hur vi på Home Helper arbetar. Mötet tar oftast 20 till 30 minuter.

Vad har ni för avbokningsvillkor?

Vid avbokning 7 dagar före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad.

Avbokningar gjorda senare kommer att debiteras enligt följande:

  • 6-3 dagar innan städtillfället, 25% av priset
  • 48 timmar innan städtillfället, 50% av priset
  • 24 timmar innan städtillfället, 75% av priset
  • För avbokning samma dag debiteras fullt pris

Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vid avbokning med kort varsel på grund av sjukdom eller andra särskilda omständigheter kan servicetillfället eventuellt flyttas/nyttjas (i mån av tid av Home Helper) inom 5 arbetsdagar från ursprungligt datum. Om detta inte sker gäller ovanstående avbokningsregler.

Vad innebär nöjd kund-garanti?

Med Home Helper ska du bli nöjd. Vi strävar efter att hålla en hög kvalitet på våra tjänster. Våra kunders önskemål och synpunkter är viktiga för oss, det är så vi utvecklas till att öka vår kvaitet. Vi gör allt för att ge bästa service i alla lägen. Men om det är något som vi har missat i någon del av din städning ska du aldrig tveka på att kontakta oss så åtgärdar vi det som du inte är nöjd med, snabbt och enkelt.

Så här fungerar det:

Kontakta oss via hemsida eller ring kundsupport om du är missnöjd. Vi tar emot din förfrågan, hittar en lösning och åtgärdar så snabbt som möjligt.

Tänk på att du måste reklamera tjänsten inom 48 timmar från servicetillfället.

Om ni själva åtgärdar felet innan Home Helper kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet utgår ingen ersättning.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Tjänsten ger rätt till en 50% skattereduktion och det innebär att du bara betalar 50% av arbetskostnaden.

Du har ett personligt maxtak på 75 000 kronor att utnyttja per år. Om ni är flera vuxna som bor på samma adress kan ni lägga ihop era RUT-avdrag för att få ett högre gemensamt tak.

Vi gör avdraget direkt på fakturan, och du behöver inte göra något förutom att kontrollera att du är berättigad till att få skattereduktion.

När fakturan är betald vänder vi oss till Skatteverket som betalar ut motsvarande belopp till oss.

Om Skatteverket vägrar att utbetala ditt direktavdrag, exempelvis för att skattereduktionen har överskridits kommer du att bli ersättningsskyldig och får mot en påminnelsefaktura erlägga det obetalade beloppet från ursprungsfakturan.

Vad innebär serviceavgift?

Serviceavgift täcker olika kostnader som man inte kan ta RUT-avdrag på enligt lag. Detta innebär bland annat resekostnader, administration, parkering, posttjänster, med mera. Avgiften är fast och tillkommer till månadsfaktura oavsett frekvens eller antal städningar. Priset är beräknat på årskostnader och är fördelat på 12 månader.

Intresserad?

Du är bara ett steg från en enklare och renare vardag.
Låt oss hjälpa dig få mer roligt till annat!