Kontorsstädning

Jobb är en del av våra liv. Anlita oss för att göra ditt kontor lika rent som ditt hem. Nedan kan ni läsa om vad vi vanligtvis utför under en kontorstädning. Om något av era önskemål saknas, tveka inte på att kontakta oss. Vi är väldigt flexibla, och tillsammans kan vi komma fram till en lösning som passar er.

Vi kan även hjälpa med inköp av förbrukningsmaterial såsom disktabletter, pappershanddukar, toapapper, dammsugarpåsar och liknande om ni önskar.

Tvättställ med en tvålpump
Nystädat minimalistiskt kontor

Ha ett rent och fräscht kontor

Ett fräscht och välstädat kontor skapar en bättre arbetsmiljö och ger ett professionellt intryck. Vi ser till att arbetsplatser, mötesrum, kök och badrum hålls rena och välorganiserade – från dammtorkning av skrivbord till noggrann rengöring av kök och toaletter. Oavsett om ni behöver daglig städning eller några gånger i veckan anpassar vi oss efter era behov.

Generellt

  • ‍‍‍Dammtorkning av alla åtkomliga ytor såsom skrivbord, bordslampor, möbler, hyllor, fönsterbrädor m.m.
  • ‍‍‍Dammsugning av golv, lister, eluttag och mattor
  • ‍‍‍Våttorkaning av alla hårda golv
  • ‍‍‍Tömning av papperskorgar
  • ‍‍‍Borttagning av fläckar på dörrar, glaspartier och whiteboards
  • ‍‍‍Putsning av speglar
  • ‍‍‍Ställning i ordning av stolar i mötesrum och på kontorsplatser, torkning vid behov

Badrum

  • ‍Dammtorkning och rengöring av hängare, hållare och badrumsskåp
  • ‍‍‍Rengöring av handfat, kran, toalett, dusch
  • ‍‍‍Torkning av tvättmaskin och torktumlare
  • ‍‍‍Putsning av speglar
  • ‍‍‍Tömning av papperskorgar
  • ‍‍‍Påfyllning av handtvål, toapapper och pappershanddukar
  • ‍‍‍Dammsugning och våttorkning av golv

Kök

  • ‍‍‍‍Dammtorkning och rengöring av alla fria ytor
  • ‍‍‍Borttagning av fläckar på köksluckor, bord, stolar, och övriga vitvaror på utsidan
  • ‍‍‍Rengöring in- och utvändigt av skåpet med sopbehållare
  • ‍‍‍Rengöring in- och utvändigt av mikrovågsugn
  • ‍‍‍Rengöring av kaffemaskin och automat
  • ‍‍‍Igångsättning/tömning av diskmaskin alternativt diskning
  • ‍‍‍Påfyllning av handtvål , diskmedel och pappershanddukar
  • ‍‍‍Tömning och slängning av sopor
  • ‍‍‍Dammsugning och våttorkning av golv

Inför kontorsstäd

Tänk på detta innan vi kommer: ‍Vi tar med oss städmedel, mopp och trasor. Ni står för dammsugare, hinkar och städvagn.

Vanliga frågor & svar

Hur bokar jag städning?

Om du är intresserad av våra tjänster, fyll i formuläret på sidan Kontorstädning eller Trappstädning, eller kontakta oss via email: info@homehelper.se eller via telefon: 0734306458. Vi kommer därefter att kontakta er och boka in ett besök. Tillsammans tittar vi på ytorna för att gå igenom dina önskemål och när och hur ofta du behöver städning. Därefter får du ett prisförslag från oss.

Städar ni bara kontor?

Vi städar även i lokaler, bostadsrättsföreningar, trapphus och butiker.

Vad är fördelen med abonnemangstjänster?

Med abonnemang slipper du boka varje tillfälle och du får en regelbunden städning enligt ett överenskommet schema, varje eller varannan vecka. Vi kommer överens om alla detaljer under vårt kostnadsfria besök.

När kan ni påbörja era tjänster hos oss?

Vi strävar efter att komma igång med din regelbundna städning så fort som möjligt, senast två veckor efter vårt kostnadsfria hembesök, eller enligt ditt önskemål. För enstaka städtillfällen anpassar vi oss enligt dina önskemål.

Har ert abonnemang bindningstid?

Nej, vi tror på att nöjda kunder vill stanna med oss längre, och behöver inte bindas med onödigt långa kontrakt. Vi fokuserar på att vårt arbete ska vara av bästa kvalitet. Det är bara en månads uppsägningstid som gäller.

Vad har ni för avbokningsvillkor?

Vid avbokning 7 dagar före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad.

Avbokningar gjorda senare kommer att debiteras enligt följande:

  • 6-3 dagar innan städtillfället, 25% av priset
  • 48 timmar innan städtillfället, 50% av priset
  • 24 timmar innan städtillfället, 75% av priset
  • För avbokning samma dag debiteras fullt pris

Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vid avbokning med kort varsel på grund av sjukdom eller andra särskilda omständigheter kan servicetillfället eventuellt flyttas/nyttjas (i mån av tid av Home Helper) inom 5 arbetsdagar från ursprungligt datum. Om detta inte sker gäller ovanstående avbokningsregler.

Vad innebär nöjd kund-garanti?

Med Home Helper ska du bli nöjd. Vi strävar efter att hålla en hög kvalitet på våra tjänster. Våra kunders önskemål och synpunkter är viktiga för oss, det är så vi utvecklas till att öka vår kvaitet. Vi gör allt för att ge bästa service i alla lägen. Men om det är något som vi har missat i någon del av din städning ska du aldrig tveka på att kontakta oss så åtgärdar vi det som du inte är nöjd med, snabbt och enkelt.

Så här fungerar det:

Kontakta oss via hemsida eller ring kundsupport om du är missnöjd. Vi tar emot din förfrågan, hittar en lösning och åtgärdar så snabbt som möjligt.

Tänk på att du måste reklamera tjänsten inom 48 timmar från servicetillfället.

Om ni själva åtgärdar felet innan Home Helper kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet utgår ingen ersättning.

Intresserad?

Du är bara ett steg från en enklare och renare vardag.
Låt oss hjälpa dig få mer roligt till annat!