Storstädning

Ibland behöver hemmet en grundlig rengöring från golv till tak. Vi tar hand om allt det där som annars lätt glöms bort, så att du kan lägga din tid på det som verkligen betyder något.

En storstädning gör stor skillnad och behövs i alla hem med jämna mellanrum. Vi lämnar gärna en kostnadsfri offert, och du kan självklart nyttja RUT-avdraget för att sänka kostnaden. Vi är flexibla och anpassar oss efter dina önskemål. Låt oss sköta storstädningen – du får ett skinande rent hem och mer tid över till det du gillar bäst!

Rent och fläckfritt handfat
Kök som nyligen storstädats

Så blir ditt hem skinande rent

Med vår storstädning får ditt hem en grundlig uppfräschning och en ren känsla som varar länge. Vi tar hand om allt från dammtorkning och golvrengöring till noggrann städning av kök, badrum och andra ytor som lätt glöms bort i vardagen. Du kan känna dig trygg med att vi arbetar effektivt, noggrant och med omsorg om ditt hem.

Generellt

  • ‍Damning och torkning av väggar, borttagning av spindelväv
  • ‍Damning och torkning av dörrar, element, karmar, fönsterbrädor, golvlister, belysning m.m.
  • ‍Damning och torkning av tavlor och lampor
  • ‍Damning och torkning ovanpå möbler
  • ‍Dammsugning av golv, mattor, stoppade möbler - utanpå och under dynor, bakom soffor/sängar (förutsatt att vi kommer åt)
  • ‍Putsning av speglar
  • ‍Tömning av papperskorgar
  • ‍Skakning av mindre mattor
  • ‍Dammsugning och våttorkning av golv

Badrum

  • ‍Grundlig rengöring av kakel och klinker
  • ‍Grundlig rengöring av dusch och badkar, toalett och under badkar (fronten nedmonteras och återställes av kund)
  • ‍Avfettar och avkalkar väggar och fogar i duschutrymme om det är möjligt
  • ‍Grundlig rengöring av handfat och kran
  • ‍Avtorkning av ventilation, vitvaror, badrumsskåp, golvbrunn, friliggande rör och annan inredning
  • ‍Om du vill att vi städar bakom dina vitvaror ber vi dig av arbetsmiljöskäl att dra ut dem så att vi kommer åt
  • ‍Dammsugning och våttorkning av golv

Kök

  • ‍‍Grundlig rengöring av disk-/köksbänk och spis
  • ‍‍Grundlig rengöring av väggar ovanför disk-/köksbänk
  • ‍‍Lättare av- och urtorkning av mikro
  • ‍‍Avtorkning av skåp, luckor, lådor, köksfläkt, kyl och frys utvändigt och ovanpå
  • ‍‍Rengöring under skåp (om möjligt) och torkning av socklar
  • ‍‍Urtorkning av skåpet med sopbehållare
  • ‍‍Om du vill att vi städar bakom dina vitvaror ber vi dig av arbetsmiljöskäl att dra ut dem så att vi kommer åt
  • ‍‍Dammsugning och våttorkning av golv

Inför storstäd

Tänk på detta innan vi kommer: Du behöver ha en fungerande dammsugare med tom dammsugarpåse och skurhink med press. Önskar du att vi städar bakom vitvaror behöver de vara utdragna när vi kommer pga arbetsmiljöskäl.

Vanliga frågor & svar

Behöver jag vara hemma vid varje städtillfälle?

De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men du väljer själv om du vill vara hemma och öppna eller om vi ska kvittera ut en nyckel. Dessa finns sedan i gott förvar hos oss och används av vår personal under städpasset hos dig.

Måste jag vara hemma vid engångsstädning?

Du behöver inte vara hemma under hela städning, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt. Om du inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.

Vad behöver jag tänka på inför min storstädning?

  • Vi står för alla städmedel som behövs. Se bara till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse och en skurhink med press.
  • Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria och möjliga att rengöra
  • Plocka bort från hyllor och andra ytor så vi lättare kan komma åt
  • Informera oss om värdefulla saker som du inte vill att vi ska städa, golv med specialmedel med mera.
  • Om du vill att vi städar bakom dina vitvaror ber vi dig av arbetsmiljöskäl att dra ut dem så att vi kommer åt.
  • Om du önskar att vi städar köksluckor invändigt ber vi dig att plockar ur alla saker.
  • Avfrosta frysen om du önskar att den rengörs.

När kan ni påbörja era tjänster hos mig?

För storstädning och flyttstädning anpassar vi oss efter dina önskemål.

Är det samma personal som städar varje gång?

Som abonnemangskund hos Home Helper får du alltid samma personal. Vid semester eller sjukdom skickar vi en lika bra utbildad vikarie.

Vad är fördelen med abonnemangstjänster?

Med abonnemang slipper du boka varje tillfälle och du får en regelbunden städning enligt ett överenskommet schema, varje eller varannan vecka (minst 3 timmar per tillfälle). Vi kommer överens om alla detaljer under vårt kostnadsfria besök.

Har ert abonnemang bindningstid?

Nej, vi tror på att nöjda kunder vill stanna med oss längre, och behöver inte bindas med onödigt långa kontrakt. Vi fokuserar på att vårt arbete ska vara av bästa kvalitet. Det är bara en månads uppsägningstid som gäller.

Hur blir jag kund hos Home Helper?

Om du är intresserad av våra tjänster, kontakta vår kundservice. Tillsammans går vi igenom era önskemål och berättar mer om hur vi på Home Helper arbetar. Mötet tar oftast 20 till 30 minuter.

Vad har ni för avbokningsvillkor?

Vid avbokning 7 dagar före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad.

Avbokningar gjorda senare kommer att debiteras enligt följande:

  • 6-3 dagar innan städtillfället, 25% av priset
  • 48 timmar innan städtillfället, 50% av priset
  • 24 timmar innan städtillfället, 75% av priset
  • För avbokning samma dag debiteras fullt pris

Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vid avbokning med kort varsel på grund av sjukdom eller andra särskilda omständigheter kan servicetillfället eventuellt flyttas/nyttjas (i mån av tid av Home Helper) inom 5 arbetsdagar från ursprungligt datum. Om detta inte sker gäller ovanstående avbokningsregler.

Vad innebär nöjd kund-garanti?

Med Home Helper ska du bli nöjd. Vi strävar efter att hålla en hög kvalitet på våra tjänster. Våra kunders önskemål och synpunkter är viktiga för oss, det är så vi utvecklas till att öka vår kvaitet. Vi gör allt för att ge bästa service i alla lägen. Men om det är något som vi har missat i någon del av din städning ska du aldrig tveka på att kontakta oss så åtgärdar vi det som du inte är nöjd med, snabbt och enkelt.

Så här fungerar det:

Kontakta oss via hemsida eller ring kundsupport om du är missnöjd. Vi tar emot din förfrågan, hittar en lösning och åtgärdar så snabbt som möjligt.

Tänk på att du måste reklamera tjänsten inom 48 timmar från servicetillfället.

Om ni själva åtgärdar felet innan Home Helper kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet utgår ingen ersättning.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Tjänsten ger rätt till en 50% skattereduktion och det innebär att du bara betalar 50% av arbetskostnaden.

Du har ett personligt maxtak på 75 000 kronor att utnyttja per år. Om ni är flera vuxna som bor på samma adress kan ni lägga ihop era RUT-avdrag för att få ett högre gemensamt tak.

Vi gör avdraget direkt på fakturan, och du behöver inte göra något förutom att kontrollera att du är berättigad till att få skattereduktion.

När fakturan är betald vänder vi oss till Skatteverket som betalar ut motsvarande belopp till oss.

Om Skatteverket vägrar att utbetala ditt direktavdrag, exempelvis för att skattereduktionen har överskridits kommer du att bli ersättningsskyldig och får mot en påminnelsefaktura erlägga det obetalade beloppet från ursprungsfakturan.

Vad innebär serviceavgift?

Serviceavgift täcker olika kostnader som man inte kan ta RUT-avdrag på enligt lag. Detta innebär bland annat resekostnader, administration, parkering, posttjänster, med mera. Avgiften är fast och tillkommer till månadsfaktura oavsett frekvens eller antal städningar. Priset är beräknat på årskostnader och är fördelat på 12 månader.

Intresserad?

Du är bara ett steg från en enklare och renare vardag.
Låt oss hjälpa dig få mer roligt till annat!